veckorna glider förbi...

Det känns verkligen som att verkorna bara glider förbi, jag tycks just nu hamnat i nån sorts julbubbla och tycks tro att de är jul snart, men tittade nyss på allmanackan och insåg att det bara är 8 november... så jag kan nog lugna ner mig lite. Den senaste veckan har det snurrat glögg och julkort i huvet på mig, de kan ju iof sig bero på att jag, Mia och Sandra hade julmys i lördags med glögg och julkortstillverkning.

Denna veckan har nog när jag tänker efter lite varit ganska spännande ändå. I söndags tjatade Linus med mig ut på lite jakt uppe i Gullered, vilket  inte resulterade i några dödade djur men jag fick iaf se några livs levande viltsvin. Just då kändes det ganska bra att ha med sig bössan, man har ju hört att dom kan bli ilskna och så. Som tur är såg dom nog inte mig och knallade lugnt vidare.
Spännande sak no. 2 som hänt denna veckan måste ju vara att jag fick en idé att fråga Matilda, som precis öppnat en ny blomsteraffär här i Timmele, om hon ville sälja mina kort där och det gick hem! Så nu har min kortlåda flyttat hemifrån och bor numer på disken på Blomman i byn... Ska bli riktigt kul att se om de säljer nått vidare, hoppas, hoppas!

Idag är jag ledig/arbetslös så jag tänkte att jag skulle ta en tur till stan om en stund. Kylskåper gapar tomt och så ska jag nog inhandla ingredienser till årets glögg. Kunde ju vara bra om den blir klar i tid i år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0