Jaktsäsongen inledd

Så har jag och Linus inlett jaktsäsongen, för er som inte är så insatta så var det bockapremiär (man får skjuta råbock) igår... Jag med min färska jägarexamen och morgontrötthet orkade inte gå med Linus ut på morgonen så på kvällen bar det av. Med bössan i handen å ryggsäcken packad knatade jag iväg till "mitt" torn vid en liten åker, väl på plats satt jag å spanade lite, men inte ett liv syntes till. Efter en stund började det regna och tillslut fick jag ställa mig under tornet för att inte bli helt dränkt.  Efter ca en timme fick vi avbryta pga regnet, så sammanfattningsvis var det en väldigt lugn första jakttur för mig.

Äntligen är det helg, ikväll blir det grillfest hos Georg och Erika och imorgon drar jag upp till Dalsland för att träffa gamla klasskompisar från gymnasietiden... Ska bli riktigt kul att se och höra vad som har hänt med folket de här 4 åren som gått sen vi tog studenten.

Rapport om hur helgen avlöpt kommer nästa vecka...

Kommentarer
Postat av: Maria

vill bara hälsa att du ska ha en skön helg i Ed och hälsa från mig till dem du tror att jag vill hälsa till... De i klassen såklart!!
orkar dock inte
med ett besök bakåt i tiden själv, som du vet. Men som sagt HA KUL!!!
KRAM Maria

2007-08-17 @ 14:55:59
URL: http://simaso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0