Helg, helg...

Dagarna rullar på och jag insåg precis att det är några dagar sen jag skrev sist, bäst att försöka sköta sina åtaganden här på bloggen...

Jag utlovade en rapport från helgen i Ed, så här kommer den i en ganska kort version. I lördagsmorse började jag med att åka in till stan och hämta tre gamla klasskompisar, Maria, Marie och Elina. Sen bar det iväg mot Dalsland, efter ett par timmar, mackstopp och felkörningar (fattar inte hur man kan köra fel till ett ställe där man har bott i tre år...) var vi framme. Eftersom vi hade lite tid till godo var vi bara tvugna å ta ett nostalgivarv runt lilla Ed och allt verkar stå kvar som vi lämnade det för fyra år sen... Väl uppe på skolan blev det många återseenden och kramar, mingel och tävlingar mellan klasserna. Sedan åkte jag till mitt förstklassiga boende hos skidåkar-Jocke, där jag bodde ihop med min dear old-friend Jennie. Jag och Jennie ordnade en privat liten förfest inför kvällens fest, eftersom vi inte orkade umgås med våra gamla klasskompisar just då. Sen blev det stor Utsikten-fest på Mühlbocks med mingel och livemusik.
På söndagen möttes klassen på Dilan för en bakfyllepizza, sedan bar det återigen hemåt Timmele. Kändes ganska skönt att lämna Ed bakom sig, vilket är exakt vad jag har gjort nu!
image6
Elina, jag och Jennie utanför Mühlbocks...

Nu ser man istället fram emot kommande helg och på lördag smäller det då blir det kräftkalas på Långared i Murum. Massa folk och mycke kräftor! Dags att börja med lite förberedelser...

Om en stund ska jag och Anna dra till Jönköping för lite shopping, behöver lite nytt i gardroben!

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Maria

Verkar som att Ni hade en trevlig vistelse i Ed. Bra foto! Snygg du är i håret!! passar dig! :)
Kram

2007-08-23 @ 12:50:16
URL: http://simaso.blogg.se
Postat av: Mia

Hallo du! Verkar som du haft det bra i Ed, vi får vänta till november för vår återträff här... nu är det bara att ladda inför helgens fest! Kul kul!! SES!!

2007-08-23 @ 17:24:32
URL: http://miahallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0